Работа в Каспийском море

Orion

Administrator
Команда форума
Как ни казалось бы странно, что Мангыстау-2 (Mangystau-2), судно целевой постройки под мелководье месторождения Кашаган, было продано в Канаду (Береговая охрана) за 36 млн долларов США. Судно планируется для работы в районе Великих Озер (Great Lakes, St. Lawrence, and Atlantic regions)
---
Ottawa buys another second-hand icebreaker for the coast guard
The Canadian Coast Guard is adding a new ship to its fleet, so to speak, as the federal government announced Wednesday it is paying $45 million to purchase a second-hand icebreaker that has been working in the Caspian Sea.
The decision to purchase the Mangystau-2 light icebreaker is meant to ensure the coast guard has enough working ships to keep Canada’s waterways open, Fisheries Minister Joyce Murray said in a statement announcing the move.
---

Однотипное судно Мангыстау-1 / sister ship Mangystau-1
 
Последнее редактирование:

Orion

Administrator
Команда форума
В составе флота Арк Шиппинг ожидается пополнение, СО Полар и СО Полус

Две единицы судов обеспечения ПБУ построенные в Турции, Полар и Полус у причала. Некоторые подробности по судам ниже:

Polus / Полус
ИМО номер 9909015
---
Ship manager/Commercial manager ARK SHIPPING CO LTD
Registered owner ARK SHIPPING CO LTD
---
Flag Russia
Call Sign UBVW2
MMSI 273298680
Gross tonnage 1888 t
DWT 1638 t
Полар и Полус.jpg

POLAR / Полар
ИМО номер 9909003
---
Ship manager/Commercial manager ARK SHIPPING CO LTD
Registered owner ARK SHIPPING CO LTD
---
Flag Russia
Call Sign UBUW8
MMSI 273295680
Gross tonnage 1888 t
DWT 1696 t
Полар.jpg
 
Последнее редактирование:

Orion

Administrator
Команда форума
Судно "Сакарайя" (SAKARYA) выставлено на продажу.

Судно работавшие в водах РК для турецкой компании ENKA выставлено на продажу.

Судно использовалось как жилое для размещения персонала в районах месторождений.

Объявление датирована 29 июля 2021 года.

SHIP SPECIFICATION “SAKARYA”
Capacity: 74 POB night pax
Type: Special purpose ship
Year built / Shipyard 1967, Italy (rebuild 2004, Denmark)
Class RMRS
Class symbol KM ★ L2 AUT3 special purpose ship
IMO number 6726711

DIMENSIONS
Length (overall) 49,93 m
Length (between perpendicular) 46,66 m
Breadth (moulded) 9,5 m
Depth (moulded) 5,7 m
Draft (summer) 3.3 m
Minimal operational draft 3.2 m
Deadweight 130,2 tons
Registered gross tonnage 732

MACHINERIES
Main engine «MAK»6MU451A, 588 kW
Auxiliary diesel-generators «DETROIT» – 2х185 Kw, “FORD” – 1×30 Kw
Emergency diesel-generator Manufacturer – “MAN”
Model – DIESEL “D2866E”; 110Kw
Bow thruster HP 127kW
CPP / FPP and Rudder(s) single screw controllable pitch propeller, rudder
Steering gear Manufacturer- “HOYER MOTORS”; “CHAINS-GEARSMOTORS”, TYPE-MS100LA-4
Model- “SKF. 63”; Power- 2 x2,6 kw

AUXILIARY EQUIPMENT
Water distiller “AQUAMATCH”
Boiler(s) “SVB-1” 105003
ANCHOR AND MOORING EQUIPMENT
Anchor windlass “HATLAPA UETERSEN” type: 120.41 50.0 kN
Capstan “Scantechnick APS” MS100LA-4
Anchors 2 system “Universal” x 961 kgs
Chains (length, caliber) Stbt side-220 m, port side- 192 m, caliber 30 mm

TANKS FULL CAPACITIES
Fuel tanks 37,430 m³
Oil tanks 1,100 m³
Fresh water tanks 65,34 m³
Sewage water tanks 64,650 m³
Oily bilge water tanks 0,800 m³
Oil residues (sludge) tanks 3,50 m³
Ps.All certificates upto date

Please ask for further details E-mail: mkoseoglu ( AT ) enka.com

Источник: http://towingline.com/spv-sakarya-sale-in-the-caspian-sea/
 
Сверху